Заниманията по интереси се организират от 25. ОУ за учениците от I до VII клас, в съответствие с желанието на родителите на децата, с желанието на учениците със съгласието на родителите, както и със спецификата на заниманията и с възможностите на училището.

Заниманията по интереси се провеждат чрез различни организационни педагогически форми – клуб, състав, ансамбъл, секция, отбор и други. Te включват провеждане на часове извън учебно време и изяви на учениците, посещения на културно-исторически и природонаучни обекти, институции, публични и стопански организации и други.

Основна цел: Чрез заниманията по интереси се подкрепя развитието на ключовите компетентности на учениците в областта на математиката, информатиката, природните науки и технологиите и се подпомага професионалното ориентиране на учениците.

Чрез заниманията по интереси се развива интегрирането на ключовите компетентности, възпитанието в ценности, патриотичното, гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното възпитание, насърчаването на иновациите и креативното мислене на учениците.

Заниманията по интереси се организират приоритетно в тематичните направления:

  • Дигитална креативност
  • Природни науки
  • Математика
  • Технологии
  • Изкуства и култура
  • Гражданско образование
  • Екологично образование и здравословен начин на живот
  • Спорт

Клубовете осъществени през 2023/2024 учебна година са:

1 Приказен свят
2 София – красива и чиста
3 Весели крачета
4 Творческа работилница
5 "София-моят град"
6 Оригами
7 София - красива и чиста-1
8 “Млади творци- предприемачи-1“
9 Шарена торбичка
10 Клуб "Активен европеец"-1
11 Мисия "Творец"
12 Сръчковци
13 Природата в моя роден край
14 Весели ръчички
15 Работилничка за идеи
16 Клуб "Активен европеец"
17 София – нашият роден град –минало, настояще и бъдеще
18 Всичко мога, всичко знам
19 Креативно мислене в действие с приложение Роботи 1
20 Творчество с любов
21 Малките изследователи
22 Креативно мислене в действие с приложение Роботи
23 Във вълшебния свят на приказките и изкуството
24 Работилничка за декупаж, колаж, графика и живопис
25 Волейбол за всички
26 Креативно мислене в действие с приложение Arduino
27 Креативно мислене в действие с приложение Arduino-1
28 Млади творци- предприемачи

*************************************************************************

Учениците от групата за занимания по интереси "Оригами" при 2.а клас с ръководител г-жа Ирена Артъкова по време на дейностите изработиха  с увлечение и голям интерес фигури на животни, цветя и предмети.
Те се потопиха в магическия свят на хартията, създадоха прекрасни оригами и се почувстваха като вълшебници творящи чудеса. 

*************************************************************************

В часовете за занимание по интереси малките творци от 1.г клас с г-жа Зорница Славкова използваха въображението си и създадоха невероятни неща. Учениците развиваха своите творчески умения и се учеха на работа в екип, креативност и себеизразяване. Те изработиха хранилки за птици и посадиха подправки. Тъкаха на станове, които си направиха от картон. Създадоха собствени бижута, подложки за чаши с техника декупаж и накрая си направиха рамка за снимки с морски мотиви.

*************************************************************************

По време на часовете за занимания по интереси учениците от групите "София - красива и чиста" и "София - красива и чиста 1", ръководени от г-жа Ваня Цекова и г-жа Искра Бонева осъществиха еко акция в парк "Гъбките", кв. Лагера. Възхитиха се на красивата природа на планината Витоша. Научиха много любопитни факти от историята София. Опознаха прекрасни кътчета от родния град, които биха желали да посетят отново и да ги покажат на своите приятели и гости.

*************************************************************************

Учениците в занимания по интереси от група "Във вълшебния свят на приказките" от 3.в клас заедно с г-жа Стефка Алипиева имаха вълнуващи срещи с изкуството. 

Те посетиха Младежки театър, където се радваха на Пипи Дългото чорапче и нейните приятели.

Гледаха филм и се запознаха с новите приключения на котарака Гарфилд.

В Квадрат 500 разгледаха творбите на известни български художници и скулптори и се снимаха пред портрета на Петър Берон, патрон на нашето училище.

В Столична библиотека /филиал Овча купел/,слушаха прекрасни български народни приказки, нарисуваха илюстрации към тях и ги подредиха в изложба. Пяха любими детски песни. Тук всяко дете получи подарък книжка с приказки, която прочете в клас. Библиотекарката ги посрещна радушно и след срещата им пожела да обичат  книгите, да черпят от мъдростта на българските приказки и да бъдат чести посетители в храмовете на книгите - библиотеките.

В класната стая изработиха 3D картички с четящи герои, пресъздадоха серия рисунки с любими герои от приказката "Косе Босе", запознаха се с видовете приказки. 

***********************************************************************

Учениците от 2.а клас в групата Занимания по интереси заедно с г-жа Ваня Стойкова се потопиха в "Приказният свят" на българските народни приказки.
Направиха илюстрации и драматизации на любими произведения, започнаха своите читателски дневници.
Посетиха Националната библиотека "Св.Св.Кирил и Методий". Преклониха се пред паметника и гроба на патриарха на българската литература Иван Вазов.

**********************************************************************

В първите две седмици на месец юни, ученици от 3. б клас участваха в занимания по интереси „София – нашият роден град – минало, настояще и бъдеще“, с ръководител Дела Станева.

С вълнение слушаха беседа за историята на гр. София, след което утолиха жаждата си с лековитата минерална вода, около която е създадено древното тракийско селище, поставило началото на нашия град. Разгледаха с нескрито любопитство археологическите разкопки и се впечатлиха от начина, по който траките са използвали водата за хигиена и отопление.

В Етнографския музей се запознаха с историята и бита на българите. Там ги посрещнаха с различни изненади по повод 130 години Народен музей. Забавления за децата бяха различни предизвикателства: затвърдиха уменията си за свързване на дата със събитие, решаваха тематични кръстословици, рисуваха логически верижки, получиха нови знания за шевиците върху женските дрехи, научиха „нови“ мерни единици за дължина (педя и чопрек), обсъдиха разликата между поминък и занаят и с много желание изработиха парцалени кукли.

С интерес наблюдаваха експонатите в Националната художествена галерия и коментираха различните изобразителни техники, използвани от творците.

Посещението на учениците в музея „Земята и хората“ предизвика голямо вълнение. Малките бероновци научиха любопитни факти за употребата на минералите в съвременните технологии. Останаха очаровани от чудесата на природата.

Разходката в централната част на града бе наслада за очите и храна за умовете на учениците. Изненадани бяха от тайните, които крие храмът „Св. София“. Не останаха равнодушни към архитектурата на Руската църква и Народния театър. Пресъздадоха емоциите си в илюстрации.

Посещението в БНБ за тях беше истинско преживяване, а разходката в Борисовата градина – незабравимо изживяване.

Посещението на различните културни, исторически, архитектурни забележителности, паркове и градини, даде възможност на децата да разберат, че град София наистина расте, но не старее.

***********************************************************************

В групите за Занимания по интереси "Работилничка за идеи" и "Сръчковци" децата от 2.в клас с ръководители г-жа Росица Гавраилова и г-жа Надя Лозанова се потопиха във вълшебния свят на изкуствата. Изработиха красиви пана с хартия и картон и фигури на животни с природни материали.Направиха си читателски дневници, в които отразяват прочетените книги и ги украсиха с красиви илюстрации. Всички много се забавляваха и се подпомагаха взаимно.

**********************************************************************

В часовете за занимания по интереси малките ученици от 1.г клас с г-жа Росица Атанасова развиха своето въображение и креативност, като се пренесоха в света на приложните изкуства. Стимулирайки работата в екип изработиха "Пано от пластмасови капачки". Заниманията продължила със създаване на картини от цветен пясък. 
Учениците с въодушевление приготвиха домашен пластилин и моделираха различни фигури.
Прецизно и търпеливо разгърнаха фантазията си, като направиха прекрасни бижута от солено тесто. Не на последно място по време на заниманията учениците изразиха любовта си към лятото, ваканцията и морето. Показаха индивидуални умения и твориха морски картини върху чинии.
Заниманията по интереси приключиха с невероятно модно ревю. Малките дизайнери се смяха и забавляваха, докато сами изработваха тоалети от найлонови торбички.
С тази дейност учениците развиха усет за форма, цвят, естетически вкус и чувство за красота.
Използвайки различни техники и материали, децата осъзнаха колко е важно да живеем в хармония с природата.

***********************************************************************

Учениците от 1.б клас активно участваха в проект за Занимания по интереси - „Природата в моя роден край“, който се проведе през месец юни, 2024г. и бе ръководен от госпожа Полина Желязкова. Проектът беше интересен и полезен за най-малките бероновци, защото беше свързан с опознаването и опазването на природата, както и с повишаване на екологичната им култура. Не на последно място, по време на походите с класа, децата практикуваха туризъм и здравословен начин на живот.

Първокласниците направиха своите първи наблюдения на природата в родния край заедно.Те се включиха с ентусиазъм и участваха като малки откриватели и изследователи, водиха си записки и направиха множество снимки на посетените обекти, растения и животни. Малчуганите пяха, рисуваха, решаваха задачи, свързани с природата, мечтаха и играха в екип. Редуваха дейности и съвсем непринудено обогатиха познавателния и житейския си опит.

Със страхотни емоции  те посетиха Музей по палеонтология и исторична геология; Ботаническа градина към БАН; Университетска ботаническа градина; Зоологическа градина – София; Природонаучен музей; Детски научен център „Музейко“; минералните извори в град Банкя, където направиха поход през Екопътека на здравето; природен парк „Витоша“, с поход от Златни мостове до хижа „Момина скала“, където си направиха пикник и спортуваха   заедно с родители, а после играха на воля на поляната и в близката гора.

Заобикалящата естествена среда така  грабна и плени със своята красота и непосредственост малките пътешественици, че щом посетиха Природонаучния музей, при вида на експонатите децата веднага попитаха защо са убили животните. Макар и малки, първолаците обикнаха природата и разбраха колко е важно да се грижат за разнообразието и, за нейната чистота и опазването и. С наблюденията и дейностите по проекта, те станаха съпричастни на мисията на човечеството да се съхрани и възстанови околната среда и да се предотвратят бъдещи климатични промени, аномалии и катаклизми. Момичетата и момчетата от 1.б клас се въодушевиха от преживяните приключения и още от тази учебна година започнаха да правят планове къде ще пътешестват и какво ще наблюдават през следващата година.

**************************************************************************

През последните две седмици на месец юни, учениците от 4.а клас взеха активно участие в група за занимания по интереси “София - моят град”, с ръководител г-жа Илияна Даскалова. 
По време на заниманията учениците имаха възможността да посетят емблематични сгради и места за нашата столица. Възхитени бяха от достолепната сграда на СУ “Св. Климент Охридски”. С голям интерес изслушаха беседата посветена на историята на Националната библиотека “Св. Св. Кирил и Методий”. Там разгледаха различните части на “Рибният буквар” събрани по повод 200 години от отпечатването на първото издание. Нямаше как да не пременим и през Ларгото, Триъгълника на властта и най-големият храм “Св. Александър Невски”. Четвъртокласниците успяха да се докоснат и до бита на българите чрез експонатите събрани в Етнографския музей. С интерес разгледаха картините изложени в Националната художествена галерия. 

*************************************************************************

                  Заниманията на група „Малките изследователи“ с ръководител г-жа Светла Михайлова се проведоха през месец юни и бяха насочени към изучаване на природата в родния край и природните явления. Групата беше съставена от ученици от 4.г клас. Учениците посетиха планетариум „Андромеда“, природен парк „Витоша“, Националния природонаучен музей при БАН, музея на илюзиите, Южния парк и парк „Лагера“. Наблюдаваха с микроскоп различни видове почви. Чрез опити установиха, че структурата на почвата влияе върху способността й да пречиства, поема и задържа вода. Четвъртокласниците изследваха магнитните свойства на телата и направиха компас, с който определиха къде е посоката север.

                 Учениците посетиха прожекция на филма „ Планетите от Слънчевата система. Едно невероятно пътешествие“ в планетариум „Андромеда“. Там преоткриха чудодейната красота на планетите. Припомниха си от уроците по човек и природа техния състав, спътници и движението им около Слънцето.

                При посещението на Боянската църква учениците се пренесоха в миналото. Те с интерес наблюдаваха стенописите от Средновековието, като най-впечатляващо за тях беше изображението на севастократорската двойка Калоян и Десислава. Учениците се разходиха и в парка около църквата, забележителен със своите гигантски секвои. Разходката в природен парк „Витоша“ продължи с проучване на растенията там. Учениците ги наблюдаваха в естествената им среда и намираха наименованията им и информация за тях в интернет. Проучването беше за време и имаше състезателен характер.

                На следващия ден четвъртокласниците изслушаха изключително интересна беседа в Националния природонаучен музей при БАН. Образователната програма обхващаше всички групи на животинския свят. Лекцията започна с историята за създаването на музея от цар Фердинанд. Учениците бяха много активни, задаваха въпроси и научиха интересни факти за животните. Успоредно с разглеждането на експонатите беше поставена детективска задача. Те трябваше да открият представители на определени групи животни в залите на музея и да запишат наименованията им срещу номер в предварително раздадените им карти.

                Лятното приключение на четвъртокласниците в музея на илюзиите беше забавно и изпълнено с изненади. Те рисуваха със светлина, оглеждаха се в безкрайни огледала и създаваха цветни сенки. Направиха снимки с незабравими моменти от света наопаки. Интересуваха се как работят изобретенията в музея и разбраха, че физиката и оптиката са в основата на загадките и мистериозните произведения на изкуството.

***********************************************************************

 

Моят приятел – роботът!

В началото на месец юни г-жа Михаела Мариус и г-жа Светлана Андреева – учители по Компютърно моделиране и Информационни технологии, осъществиха проект на тема „Роботика“, в който се включиха амбициозни и усмихнати ученици от III и IV клас. В началото на проекта, децата сами изявиха желание и с нетърпение сглобиха най-новия робот в 25. ОУ mBot2. Дейностите продължиха с изследване и разгадаване на вградените програми и действия на най-новия им приятел – робота. С помощта на своите ръководители децата се запознаха с блоково програмиране. Възпитаниците на 25. ОУ „Д-р Петър Берон“ създадоха програма, с която направиха промяна в светлинните диоди от едноцветна в многоцветна дъга. Зададоха в програмата ноти от пиано и след това техният приятел започна да свири. По време на новия и интересен проект, децата бяха въодушевени от интерактивното му  представяне.

Друга дейност, която осъществиха учениците беше сглобяване и програмиране на LEGO роботи. Децата работеха в екип и взаимно си помагаха за изпълняването на подзадачите. Те успешно осъществиха крайната цел.

Проектът провокира креативно и запомнящо се преживяване преди лятната ваканция.