От учебната 2018/2019 г. 25. ОУ "Д-р Петър Берон" участва всяка учебна година в извънкласни дейности Занимания по интереси с подкрепата на МОН.
Основна цел: Чрез заниманията по интереси се подкрепя развитието на ключовите компетентности на учениците в областта на математиката, информатиката, природните науки и технологиите и се подпомага професионалното ориентиране на учениците.
2018/2019 учебна година – Сформирани групи: 31
2019/2020 учебна година – Сформирани групи: 26
2020/2021 учебна година – Сформирани групи: 27
2021/2022 учебна година – Сформирани групи: 25
2022/2023 учебна година - Сформирани групи: 30
Чрез заниманията по интереси се развива интегрирането на ключовите компетентности, възпитанието в ценности, патриотичното, гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното възпитание, насърчаването на иновациите и креативното мислене на учениците.
Заниманията по интереси се организират от 25. ОУ за учениците от I до VII клас, в съответствие с желанието на родителите на децата, с желанието на учениците със съгласието на родителите, както и със спецификата на заниманията и с възможностите на училището.
Заниманията по интереси се провеждат чрез различни организационни педагогически форми – клуб, състав, ансамбъл, секция, отбор и други. Te включват провеждане на учебни часове и изяви на учениците, провеждане на междуинституционални занимания по интереси и междуинституционални изяви на учениците, обхванати в тях, посещения на културно-исторически и природонаучни обекти, институции, публични и стопански организации и други.
Заниманията по интереси се организират приоритетно в тематичните направления:
- Дигитална креативност
- Природни науки
- Математика
- Технологии
- Изкуства и култура
- Гражданско образование
- Екологично образование и здравословен начин на живот
- Спорт
Клубовете осъществени през 2021/2022 учебна година са:
1. Арт клуб "Приложно изкуство" |
2. Млади футболисти |
3. Работилничка за декупаж, колаж, графика и живопис |
4. Първи стъпки в роботиката |
5. Arduino за любители и ентусиасти |
6. Моят първи Web site |
7. Сръчковци |
8. Сръчковци-1 |
9. Сръчковци-2 |
10. Светът около нас |
11. Роден край |
12. Патиланци |
13. Патиланци 1 |
14. Патиланско творчество |
15. Любознателни, умни и сръчни |
16. Творци |
17. Многознайковци |
18. Наука и история в София – нашият роден град |
19. В света на математиката |
20. Забележителностите на моя град |
21. Работилничка за идеи |
22. Умници |
23. Природа и наука |
24. Знам и мога |
25. В света на технологиите |
Клубовете осъществени през 2022/2023 учебна година са:
1 | Работилничка за декупаж, колаж, графика и живопис |
2 | Креативно мислене в действие |
3 | Креативно мислене в действие 1 |
4 | Четка и игла в ръка |
5 | Клуб "Млад журналист" |
6 | Домашен майстор |
7 | В света на приказките |
8 | Сръчни ръце |
9 | Приказни вълшебства |
10 | Млади творци |
11 | Шарена торбичка |
12 | Млади творци 1 |
13 | Малки творци |
14 | На екскурзия в града |
15 | София - моят роден град 1 |
16 | Работилничка за идеи |
17 | София - нашият роден град |
18 | Природни и културни забележителности в София |
19 | Малките математици |
20 | Хартиени вълшебници |
21 | Сръчковци |
22 | София - моят роден град |
23 | Театрална работилница |
24 | Млад еколог |
25 | Работилница за арт и крафт |
26 | Млад изследовател |
27 | Работилница за арт и крафт 1 |
28 | София - моят роден град 2 |
29 | Арт работилница |
30 | STEM - роботите в действие |
Хартиени вълшебници
Групата за занимания по интереси от 1"а" клас "Хартиени вълшебници" приключи своята дейност за учебната 2022/2023г.
Децата се запознаха с видовете хартия и историята на нейното създаване. Апликираха и изработиха изделия от гофрокартон, гофрирана хартия, вестникарска хартия и хартия от списания.
Поздравления за усърдието и старанието на малките вълшебници!
* * * * * * * * *
В света на приказките
Учениците от 2а клас в Занимания по интереси се запознаха с приказки на български и чуждестранни автори. Чрез тях учениците развиват своето въображението, вдъхновяват се от героите и се учат от тях. Учениците усъвършенстваха уменията си за четене с разбиране, рисуваха илюстрации на приказки, откриваха образите на литературните герои. Чрез богатството на приказния свят учениците активизират творчески си умения.
* * * * * * * * *
През месец юни учениците от 2.г клас чрез приказките на български и чуждестранни автори се потопиха в един необятен свят. Развиха и усъвършенстваха умения за четене с разбиране, илюстрация на приказка. Въплатиха се в образа на литературните герои и коментираха постъпките им.
* * * * * * * * *
Учениците от 3.а клас изработиха костенурки от прежда и картон, картини от вестници и цветя, рамки за снимки, отпечатъци от солени тесто, сладки бонбони от бисквити. Посетиха Националния природонаучен музей.
* * * * * * * * *
Посещение в Музей на илюзиите
През втората седмица на месец юни, завършилите 3.в клас ученици посетиха дългоочаквания Музей на илюзиите. В него, освен всички забавления, децата получиха и много знания, основни за учебни предмети в прогимназиален етап. На достъпен за възрастта на малките посетители език, гидът им обясни какво е образна инверсия и перспективна илюзия, както и респективната грешка, която прави нашият мозък. Всеки един ученик направи опити с така наречените "мързеливи" очила, които са с 90- градусов ъгъл и чрез тях се получава ефектът за безкрайност. Много интересно беше дървото, срещу което движейки се може да се видят всички сезони едновременно. Този ефект се получава с помощта на хонограми.
Това е съвсем малка част от знанията по физика и човекът и природата, които нашите ученици получиха, наред с всички забавления в музея. Със сигурност този ден ще остави едни приятни спомени в нашите възпитаници.
* * * * * * * * *
Да опознаем историята на родния град
Следващото посещение на учениците от 3.в клас беше Музея за историята на София- място, в което да обогатят своите знания за родния град. Там децата си припомниха отново старите имена на нашата столица и от кои древни народи идват те. В музея учениците научиха, че преди емблематичният за града Лъвов мост е наричан "шарен". На децата им бяха показани много красиви предмети, подаръци на българските престолонаследници, като: бюро, подарено от Бисмарк на българския цар; стенен часовник, показващ дата, ден и месец, подарък от Кралица Виктория за княз Фердинанд; менора - еврейски свещник, подарен на цар Борис Трети. Огромно впечатление направи каляската на Фердинанд и това, че е използвана само един път.
Истинско щастие за децата беше разрешението да се качат и влязат в първия трамвай. Потърсиха и разликите между него и днешните.
Учениците можеха да разгледат тронната зала на царя и царицата и символите на царската власт. След това им се обърна внимание да видят автомобила Мерцедес от 1905г. и велосипед паяк. Интересно за него е това, че е наречен от Вазов "дяволски колца", защото няма спирачки. Учениците се запознаха с облеклото по онова време и как се е променяло то. За герба на града научиха, че надписът е претърпял промяна, тъй като първоначално и бил от 13 букви и от суеверие в последствие се добавя и "но".
Голямо впечатление на любознателните деца направи домашния кабинет на Стефан Стамболов и това, че той е присъствал на първият телефонен разговор в България, проведен между съседи. Последва разглеждане на масата, около която заседава Министерския съвет, начело с Константин Стоилов. Децата можеха да разгледат интересни предмети от миналото и сервизи.
В края на посещението нашите ученици отговориха без грешка на всички въпроси, които им бяха зададени от техния гид.
* * * * * * * * *
В часовете за занимания по интереси през месец юни малките математици от 3.г клас решаваха логически математически задачи, които бяха разпределени в осем теми. Учениците надградиха уменията си за работа с числа и цифри, научиха се как да смятат "майсторски", бяха малки детективи и приложиха своята находчивост и съобразителност, решавайки главоблъсканици с клечки. Третокласниците упражниха и знанията си по геометрия с оригами и сглобяване на фигури от частите на правоъгълника на Архимед.