Учениците от 5.А клас, под ръководството на своя класен ръководител В. Донкова, се превърнаха в детективи, журналисти и съдии в един необикновен открит урок по литература. С много въображение, логическо мислене и ролеви игри те разследваха образа на Котарака в чизми, търсейки отговор на въпроса дали той е герой или ловък измамник.
Чрез разпределени роли и интерактивни дейности учениците участваха в съдебен дебат, където защитници и обвинители представиха своите аргументи. Влязоха в образите на журналисти и проведоха интервю с ключови герои от приказката. Разгадаваха загадки и „улики“ от тайния дневник, като анализираха постъпките на Котарака. В творческата част на урока всеки от тях допълни липсващи страници от дневника, създавайки свои собствени интерпретации на историята.
Урокът се превърна в преживяване, което ангажира въображението и критическото мислене на учениците, като им показа, че литературата може да бъде жива, интерактивна и изпълнена с предизвикателства. В края на заниманието всеки участник достигна до своята истина за Котарака, но дали има само една?
Обучението е най-вълнуващо, когато учениците не просто четат историята, а стават част от нея.